18 Μαΐ 2022

Ιστορίες τουριστικής προβολής από την Ήπειρο.

H τουριστική προβολή διαφόρων προορισμών, ειδικά εκείνων που δεν υπάρχουν στον “χάρτη” των τουριστικών πρακτόρων και των γνωστών τουριστικών γραφείων της Ελλάδας ή πολύ περισσότερο του εξωτερικού, είναι ένας σημαντικός στόχος. Πόσο συντεταγμένα και με σχέδιο όμως, εξυπηρετείται αυτός ο στόχος; Προ καιρού, θέσαμε ένα προβληματισμό για το κατά πόσο η αναπτυξιακή εταιρεία “Ήπειρος ΑΕ” της Περιφέρειας Ηπείρου μπορεί να λειτουργήσει ως Οργανισμός Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, κατά το αγγλικό DMMO (Destination Management and Marketing Organizations)… σύμφωνα με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου… Το παρελθόν της Περιφέρειας Ηπείρου, από το 2010 κιόλας, στο συγκεκριμένο πεδίο, είναι μάλλον βεβαρημένο, αν ανατρέξουμε στην αποτελεσματικότητα των συνεργασιών που ανέπτυξε για τουριστική προβολή, με αμφιβόλου ποιότητας εταιρείες, ξοδεύοντας μάλιστα και πάρα πολλά λεφτά…

Σήμερα, έχουμε ένα δεύτερο παράδειγμα που έρχεται από το Δήμο Κόνιτσας. Περιοχή με εξαιρετικό κάλλος, ανήκει στις μάλλον ανερχόμενες τουριστικά περιοχές της Ηπείρου και είναι στόχος προτεραιότητας για κάθε δημοτική αρχή του συγκεκριμένου Δήμου, να την προωθήσει για να μεγαλώσει το τουριστικό ρεύμα, προς όφελος της τοπικής οικονομίας. Προ εβδομάδος, ο Δήμος Κόνιτσας ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας του με μια εταιρεία στην οποία ανέθεσε το ετήσιο πλάνο ενεργειών για τη στρατηγική, την ανάπτυξη και προώθηση του τουρισμού της περιοχής, αναφέροντας μάλιστα πως πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.

Θολά σημεία

Για τους επαγγελματίες της συγκεκριμένης αγοράς, οι πληροφορίες που δίνει ο Δήμος Κόνιτσας δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται απόλυτα στην πραγματικότητα. Το website της εταιρίας είναι υπό κατασκευή και δεν παρέχει στοιχεία. Από μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, υπάρχει μία μόνο αναφορά στην εταιρεία σε ένα δημοσίευμα από το Δήμο Ρεθύμνου εδώ και ένα χρόνο και τίποτα άλλο. Τα τηλέφωνα της εταιρείας και τα ίδια στοιχεία επικοινωνίας οδηγούν σε ένα πρακτορείο μοντέλων, σε μια διαφημιστική εταιρεία και σε μια εταιρεία που κάνει ισολογισμούς…

Ανατρέχοντας στο ΚΗΜΔΗΣ και αναζητώντας το ΑΦΜ της συγκεκριμένης εταιρείας βλέπουμε πως δεν υπάρχει καμία άλλη σύμβαση με Δήμο ή Περιφέρεια ή οποιονδήποτε άλλο δημόσιο οργανισμό.. Η μόνη σύμβαση που εμφανίζεται στο ΑΦΜ της εταιρείας είναι μόνο η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Κόνιτσας. Άρα και στο σημείο αυτό, δεν αποδεικνύεται προς το παρόν με αδιάσειστες αποδείξεις αυτό που αναφέρει το Δελτίο Τύπου του Δήμου Κόνιτσας ότι “η εταιρεία έχει εξειδίκευση στην ανάπτυξη, προώθηση και προβολή προορισμών”. Εκτός αν μιλάμε για την ομώνυμη εταιρεία (όπου αντί για -.gr βάλτε -.com) με έδρα τη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτών της Αμερικής… Λογικά, δεν θα έφτασε τόσο μακριά για την προβολή του, ο Δήμος Κόνιτσας… γιατί ως έδρα της εταιρείας αναφέρεται η Νέα Ιωνία.

Το δελτίο τύπου του Δήμου που ανακοινώνει την ανάθεση στην εταιρεία έχει ημερομηνία 7/5. Η σύμβαση της εταιρείας με τον Δήμο Κόνιτσας που αναρτήθηκε ήδη φέρει ημερομηνία 10/5. Άρα πρώτα ο Δήμος ανακοίνωσε πως ανέθεσε στην εταιρεία και μετά έγινε η σύμβαση/ανάθεση στην εταιρεία. Λεπτομέρειες, ίσως χωρίς μεγάλη σημασία…

Στα πιο σημαντικά ωστόσο, το δελτίο τύπου μιλάει όπως είπαμε, για “ετήσιο πλάνο ενεργειών για τη στρατηγική, την ανάπτυξη και προώθηση του τουρισμού της περιοχής”. Στη δημοσιευμένη σύμβαση που βρίσκεται στη διάθεσή μας, δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά, πάρα μόνο “Φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων από την Ελλάδα, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, συλλόγους και επιχειρήσεις (Ένα (1) Fam & Press trip από την Ελλάδα)”. Άρα και η υπογεγραμμένη σύμβαση δεν συμβαδίζει με αυτά που γράφει ο Δήμος στο δελτίο τύπου.

Όσο για το αφιέρωμα στην εφημερίδα Real News, δεν αναφέρεται κάτι συγκεκριμένη στη σύμβαση.


Τέλος, εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως όλο το ποσό (3.500 ευρώ) θα δοθεί προκαταβολικά, πράγμα σπάνιο για τους ΟΤΑ που συνήθως όλο το ποσό ή έστω ένα μέρος αυτού, το εξοφλούν μετά την ολοκλήρωση της δράσης, ώστε ο φορέας να ελέγξει αν εκτελέστηκε ορθώς το έργο.

Για όλα τα παραπάνω, θα ζητηθούν λογικά εξηγήσεις από την αντιπολίτευση στα συλλογικά όργανα του Δήμου Κόνιτσας. Το ζήτημα εδώ δεν βρίσκεται τόσο στο ποσό που δαπανάται όσο στο αν υπάρχει στρατηγική και σχέδιο για την ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος, καθώς επίσης και στο… τι λέει στους δημότες της μια τοπική εξουσία…

Π. Μπούρχας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου